Dieta kobiety ciężarnej - Położna Mielec

Dieta kobiety ciężarnej

| 24 Mar 2020 | Dieta

Często zajście w ciążę jest impulsem do zmiany stylu życia. Jeśli nawet wcześniej kobieta nie przykładała wagi do tego co je, teraz zwraca na to uwagę dba, aby dostarczyć sobie i maleństwu niezbędnych substancji.

Pierwszy trymestr

Najważniejsze w tym okresie ciąży jest:

  • Wykluczenie alkoholu i papierosów,
  • kontynuacja suplementacji i kwasem foliowym,
  • suplementacja jodem,
  • wprowadzenie regularnych posiłków, urozmaiconych warzyw i owoców,
  • zrezygnowanie z jedzenia na mieście na korzyść posiłków domowych,
  • zadbanie o wysoką jakość spożywanych produktów oraz higienę żywienia,
  • unikanie produktów intensywnie przyprawionych oraz ziół czy herbat ziołowych.

Nudności i mdłości

Jeśli je posiadasz spróbuj:

  • zjeść suchą przekąskę przed wstaniem z łóżka (wafle ryżowe lub suchary),
  • popić w ciągu dnia imbirową herbatę,
  • zapytać lekarza o suplementację witaminą B6, która może łagodzić objawy
  • pamiętać o przyjmowaniu wystarczającej ilości płynów,
  • wypić 2l wody dziennie, najlepiej jeśli to będzie butelkowana nisko sodowa.

„Nowy stan kobiety” nie wymaga, aby natychmiast coś zmienić. Przyszła mama ma dbać o siebie i o dziecko. W pierwszym trymestrze ciąży powstaje serce, a co za tym idzie układ nerwowy, zarysowują się szczęki, policzki, podbródek, usta, język, uszy, oczy oraz nos.

 

Zostaw swój komentarz

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Zapisz się do Newslettera i bądź na bierząco !

Zapisz się do newslettera! Bądź na bieżąco! Dzięki zapisowi otrzymasz informację o nowych artykułach na moim blogu! Zapraszam !

Dziękujemy!

Pin It on Pinterest